diumenge, 15 de desembre de 2013

MAGDALENES DELICIOSES

Estrenem bloc! I ho fem després d'un mes d'haver obert les portes de la nostra botiga a Mollet del Vallès.

Hem de dir que estem molt contents i agraïts per la rebuda de les molletanes i els molletans i també de tots aquells qui ja ens seguiu a través del facebook.

Per celebrar aquest mes de vida de Miquetes, volem compartir amb vosaltres una recepta magnífica que no falla mai, una recepta que podia haver arribat a les nostres mans a través d'un petit full de llibreteta de quadres arrencat i escrit amb cura per unes mans tremoloses amb lletra lligada…, un full que hauria passat de mà en mà, de generació en generació… potser la va escriure la meva àvia, o la meva besàvia…, o potser va venir de l'altre banda de l'oceà, de mans de l'avi del Sergio que era forner a l'Uruguai.

Fos com fos, es tracta d'una recepta de magdalenes delicioses per la qual hem fet servir una de les nostres farines estrella, la farina de rebosteria, també coneguda com a flor de farina, farina de neu o farina d'espuma. Es tracta d'una farina suau i fina, de baix contingut en proteïnes i ideal per procesos de fermentació curta.

El resultat ha estat aquest:


INGREDIENTS:

* 3 ous
* 250 gr de sucre
* 250 ml de llet (nosaltres l'hem fet servir d'arròs)
* 250 ml d'oli de girasol
* 375 gr de farina de rebosteria
* 2 paperets gasificants (porten dos sobrets cada un)
* una culleradeta de vainilla ensucrada

Barrejem els ous amb el sucre i la vainilla ensucrada fins que la barreja es torna més clara de color i triplica el seu volum.
Incorporem els ingredients líquids (llet i oli).
Hi afegim a poc a poc la farina tamisada i tot seguit els paperets gasificants.
Preparem una safata de forn amb les càpsules de les magdalenes (jo le he posat a dins d'unes càpsules d'alumini que es fan servir per fer flams per evitar que s'obrin i així quedin més altetes)
Omplim les càpsules sense arribar a la vora i abans de posar-les al forn posem una culleradeta de sucre a sobre de cada una. Tot seguit les posem al forn (que haurem preescalfat) durant uns 12 minuts a 200º.



I llestos! la casa fent una olor boníssima!
I han voltat… bon profit!!

*****************************************************************


Estrenamos blog! Y lo hacemos después de un mes de haber abierto las puertas de nuestra tienda en Mollet del Vallès.

Tenemos que decir que estamos muy contentos y agradecidos por el recibimiento de todos las molletanas y molletanos y también de todos los que ya nos seguís a través de facebook.

Para celebrar este mes de vida de Miquetes, queremos compartir con vosotros una receta magnífica que no falla nunca, una receta que podía haber llegado a nuestras manos a través de una pequeña hoja de libreta de cuadros arrancada y escrita con cuidado por unas manos temblorosas con caligrafía…, una hoja que habría pasado de mano en mano, de generación en generación…, tal vez la escribió mi abuela, o mi bisabuela…, o tal vez vino del otro lado el océano de manos del abuelo de Sergio que era panadero en Uruguay.

Fuera como fuera, se trata de una receta de magdalenas deliciosas para la que hemos utilizado una de nuestras harinas estrella, la harina de repostería, también conocida como harina de flor, harina de nieve o harina espuma. Se trata de una harina suave y fina, de bajo contenido en proteínas y ideal para procesos de fermentación corta.

El resultado ha sido este:


INGREDIENTES:

* 3 huevos
* 250 gr de azúcar
* 250 ml de leche (nosotros la hemos utilizado de arroz)
* 250 ml de aceite de girasol
* 375 gr de harina de repostería
* 2 papelitos gasificantes (llevan dos sobrecitos cada uno)
* una cucharadita de vainilla azucarada

Mezclamos los huevos con el azúcar y la vainilla azucarada hasta que la mezcla se vuelve de color más claro y triplica su volumen.
Incorporamos los ingrdientes líquidos (leche y aceite).
Añadimos poco a poco la harina tamizada y a continuación los papelitos gasificantes.
Preparamos una bandeja de horno con las cápsulas de las magdalenas (yo las he puesto dentro de unas cápsulas de aluminio que se utilizan para hacer flanes para evitar que se abran y queden más altas).
Llenamos las cápsulas sin llegar al borde y antes de ponerlas en el horno ponemos una cucharadita de azúcar encima de cada una. A continuación las ponemos en el horno, (que habremos precalentado) durante unos 12 minutos a 200º.



Y listos! la casa oliendo riquísimo!
Y han volado… buen provecho!!

1 comentari:

  1. Hola!! Felicitats per la botiga i blog. Acabo de sortir de la vostra botigueta a Mollet i es una preciositat!! Fan falta aquest tipus de comerços al poble...molts anims!!!

    ResponElimina