dijous, 17 de juliol del 2014

BABA GANOUSH (MUTTABAL)

Els qui em coneixeu sabeu que sóc una fan total dels "dips" i també del menjar exòtic... M'encanta l'Hummus, el Guacamole (que em va ensenyar a fer la meva gran amiga Pili de Mèxic) i tot allò que es pugui sucar amb un bon pa o unes crudités de verduretes.

Avui farem la recepta d'un gran descobriment que va venir de la mà de la Gemma, una altra amiga amb la que comparteixo el nom i moltes altres coses i que és una gran cuinera! 

Es tracta d'un paté d'albergínia anomenat Muttabal a la cuina musulmana i que a la cuina Siria i Palestina es diu Baba Ganoush que traduït significa literalment "coqueta i viciosa" un nom més que adient per aquest puré deliciós que quan comences a menjar fa que sempre en vulguis més!



INGREDIENTS

2 albergínies mitjanes
1 dent d'all (o 1/2 en el meu cas, o cap si no us agrada)
Suc de 1/2 llimona
2 cullerades de tahin (aquí teniu la recepta per fer-lo a casa)
1 culleradeta de comí mòlt
1 raig de bon oli d'oliva verge extra

El procediment és molt senzill i ho tindreu fet de seguida!
Cal tallar les albergínies longitudinalment per la meitat i fer-hi uns talls obliqus (com a la foto).
Les posarem cap per vall sobre la safata del forn untada amb oli d'oliva durant uns 15-20 minuts (depèn del vostre forn, ja ho sabeu) a uns 180º. 





Els hi donarem la volta i les deixarem fins que estiguin dauradetes (com les de la segona foto)
Deixarem refredar una mica les alergínies i quan les puguem manipular rascarem la carn amb una cullera, descartant la pell negra, i la barrejarem triturant-la amb la resta d'ingredients... i ja ho tenim! fàcil, eh? i deliciós, us ho asseguro! Perfecte per menjar amb un bon pa de pita.









*****************************************************

Los que me conocéis sabéis que soy una fan total de los "dips" y también de la comida exótica... Me encanta el Hummus, el Guacamole (que me enseñó a hacer mi gran amiga Pili de México) y todo lo que se pueda mojar con un buen pan o unas crudités de verduritas.

Hoy haremos la receta de un gran descubrimiento que vino de la mano de Gemma, otra amiga con la que comparto nombre y muchas otras cosas y que es una gran cocinera!

Se trata de un paté de berenjena llamado Muttabal en la cocina musulmana y que en la cocina Siria y Palestina se llama Baba Ganoush que traducido significa literalmente "coqueta y viciosa" un nombre más que adecuado para este puré delicioso que cuando empiezas a comer siempre hace que quieras más!



INGREDIENTES

2 berenjenas medianas
1 diente d'ajo (o 1/2 en mi caso, o ninguno si no os gusta)
Zumo de 1/2 limón
2 cucharadas de tahin (aquí tenéis la receta para hacerlo en casa)
1 cucharadita de comino molido
1 chorrito de buen aceite de oliva virgen extra

El procedimiento es muy senzillo y lo tendréis hecho enseguida!
Hay que cortar las berenjenas longitudinalmente por la mitad y hacerle unos cortes oblícuos (como en la foto).
Las pondremos boca abajo sobre la bandeja del horno untada con aceite durante unos 15-20 minutos (depende de vuestro horno, ya lo sabéis) a unos 180º. 




Les daremos la vuelta y las dejaremos hasta que esten doraditas (como las de la segunda foto)
Dejaremos enfriar un poco las berenjenas y cuando las podamos manipular rascaremos la carne con una cuchara, descartando la piel negra, y la mezclaremos triturándola con el resto de los ingredientes... y ya lo tenemos! fácil, eh? y delicioso, os lo aseguro! Perfecto para comer con un buen pan de pita.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada